Postup zavádění systému managementu jakosti |
Naše
poradenská práce
je založena na těchto principech:
►systém managementu jakosti je systém, který má zabezpečit, že všechny požadavky zákazníka, které neodporují zákonným požadavkům, jsou uspokojivě splněny
►v systému managementu jakosti musí být rozpoznatelných 8 principů managementu jakosti
►systém managementu jakosti je součástí celkového systému managementu firmy
►dokumentace systému managementu jakosti musí být štíhlá, stručná a srozumitelná pro uživatele
►vedení záznamů musí být jednoduché a přívětivé pro uživatele
►maximální využití výpočetní techniky v rámci možností zákazníka.
Implementace procesního přístupu v rámci systému managementu jakosti probíhá v následujícím režimu:
►stanovení zásad pro řízení jednotlivých procesů, tj.: stanovení hlavních výstupů, vstupů, činností a odpovědností pro zabezpečení jakosti procesu, posouzení jednotlivých činností z hlediska jejich vlivu na jakost, stanovení vlivů, které mohou jakost negativně ovlivnit
►na základě kritických faktorů úspěchu jsou identifikovány klíčové procesy u nichž jsou pak specifikovány měřitelné znaky, jejichž sledování a analýza je pak vstupem pro řízení a zlepšování daných procesů
►předání písemných podkladů pro návrh dokumentů a záznamů
►stanovení potřebných informací, informačních vazeb a oběhu dokladů pro zabezpečení jakosti procesu
►návrh dokumentů a formulářů záznamů ( vzniká ve spolupráci zákazníka s poradci)
►v plné kompetenci zákazníka je schválení dokumentů, distribuce dokumentů, seznámení pracovníků s dokumenty, důsledné uplatňování popsaných procesů.